Blog plný vody 26.9.2017

Toto sa stane s vašim telom, ak budete piť len vodu

Voda je pre náš organizmus nesmierne významná. Z každej strany denne počúvame aké je dôležité piť dostatok vody. Ale čo je dostatok vody? Koľko fliaš vody denne máme piť? A je skutočne rozumné piť len vodu? Rozhodli sme sa to zistiť. Voda u dospelého človeka tvorí až 60% hmotnosti tela. Jej nedostatok má negatívny vplyv na všetky telesné funkcie. Pitná voda pomáha spomaľovať proces starnutia udržiavaním pokožky adekvátne hydratovanej. Voda môže tiež posilniť váš imunitný systém tým, že podporuje výkonnosť pečene a obličiek. Tieto orgány odstraňujú z krvi škodlivé látky, ako sú soľ a iné toxíny. Voda môže tiež posilniť vaše kosti tým, že umožní vašim kĺbom hladko sa pohybovať. Vaše telo potrebuje dostatočné množstvo vody aby správne fungovalo. Preto musí organizmus denne prijať 1,5 až 3 litre vody počas celého dňa. Správny pitný režim a jeho dodržiavanie sa prejaví optimalizovaním metabolizmu. Pitie iba vody počas 30 dní môže mať hlboký nutričný prospech pre vaše zdravie. Samozrejme, vaša strava poskytuje významnú časť vašich tekutín. Väčšina potravín poskytuje v priemere asi 20 percent celkového príjmu vody. Napríklad mnoho druhov ovocia a zeleniny, ako napríklad melón, špenát, uhorka či paradajka obsahuje viac ako 90 percent vody. Okrem toho mnohé nápoje ako mlieko, džús alebo čaj sa skladajú väčšinou z vody. Dokonca aj pivo, víno a kofeínové nápoje môžu prispievať, ale tieto nápoje by nemali byť hlavnou súčasťou Vášho celkového denného príjmu tekutín. Ak chcete zostať zdravý, pitie čistej vody je stále vašou najlepšou voľbou.

Ak ste v angličtine zdatnejší užívateľ určite si pozrite video čo sa s vami stane ak budete piť len čistú vodu.

Nielen to, ale pitie čistej vody na kratšiu dobu je skvelý spôsob, ako schudnúť. Ak vaše telo uchováva príliš veľa vody môžete mať na začiatku niekoľko kilogramov navyše, predtým, než sa nastaví na vyššiu spotrebu príjmu. Napriek tomu pôsobí ako prostriedok na potlačenie chuti do jedla. Čoskoro začnete konzumovať menej kalórií, schudnete a udržujte to, pretože voda vyplavuje váš systém, očistí vaše telo a zmierni hlad. Avšak veľké množstvo vody nám môže aj ublížiť. Vodou sa môžeme intoxikovať resp. otráviť. Ak vypijete príliš veľa vody, vaše obličky sa nedokážu zbaviť extra vody. To znamená, že minerály v krvi sa zriedia, čo môže spôsobiť, že vaše hladiny sodíka v krvi sú príliš nízke – nazýva sa to hyponatrémia. Neexistuje žiadne presné množstvo vody, ktoré je považované za príliš veľa, ale ak nie ste vytrvalostný športovec (ako maratónsky bežec), zvyčajne sa nemusíte obávať pitia veľkého množstva vody. Ak sa chcete tento mesiac cítiť a vyzerať trochu lepšie, ale obávate sa všetkých problémov s diétou a cvičebným plánom, zvážte práve pitie väčšieho množstva čistej vody. Nemôže Vám to ublížiť. Nezabudnite však raz za čas ani na pivo. Koniec koncov, vedci nedávno odhalili, že je to pre vás skutočne dobré.

Rovnako dôležité ako pitie čistej vody je aj jej celková kvalita. Preto vám ponúkame možnosť zistiť jej kvalitu pomocou akreditovaného kompletného rozboru vody.

Ak sa Vám článok páčil, môžete ho bezplatne zdieľať na svojom webe s uvedením spätného odkazu.

Zdielajte aj na sociálnych sieťach:

Blog

Novinky a aktuality

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.