Blog plný vody 10.11.2017

Nie, nemusíte vypiť 3 litre vody denne.

Ak existuje jeden zdravotný mýtus, ktorý nikdy nezomrie, je to tento: Mali by ste vypiť 3 litre vody denne.

Po prvé, nie je stanovené množstvo vody, ktorú potrebujú ľudia vypiť. Potreba vody u každej osoby sa líši v závislosti od ich zdravia, veľkosti, stravy, celkového potenia a množstva iných premenných, ktoré sa nepočítajú až na 3 litre vody denne. Niektorí ľudia by mohli potrebovať viac, a niektorí ľudia by mohli potrebovať menej. Pre tých z vás, ktorí sa snažia piť odporúčané 3 litre vody denne, máme dobrú správu: nová štúdia naznačuje, že toto „pravidlo“ sa nemusí vzťahovať na každého. Namiesto toho výskum ukazuje, že je jednoduchý spôsob, ako presne zistiť, koľko vody budete potrebovať piť každý deň – len počúvajte svoje telo. Môže to znieť nejasne, ale výskumníci dokázali po prvýkrát ukázať, že keď ľudia už nepotrebujú piť vodu, fyzicky sa pre nich stáva ťažšie prehĺtanie. Takže konkrétnejšie – počúvajte si svoje hrdlo. Ak budeme robiť to, čo naše telo vyžaduje, pravdepodobne to bude správne – len piť vodu podľa pocitu smädu a nie ako podrobný plán. Aj tento krát sme pre vás našli video od českého gastroentelóga MUDr.Jaroslava Orlíka, ktorý vám vo videu popíše jednoduchý návod ako si vypočítať približné množstvo vody, ktoré máte vypiť. Tak isto kedy je ideálne vodu vypiť a samozrejme nezabúda ani na dôležitosť úpravy vody. Ďalším dôležitým faktorom pri prijme vody je to, že väčšina tohto množstva vody je obsiahnutá v pripravených potravinách. Voda je prítomná v ovocí a zelenine. Je v ovocných šťavách, v pive, v čaji či káve. Z mnohých strán ste už asi počuli, že káva vás bude dehydratovať, výskum však dokazuje, že to nie je pravda. Hoci odporúčame vodu ako najlepší nápoj na konzumáciu, určite nie je jediným zdrojom hydratácie. Nemusíte konzumovať spomínané 3 litre vody len cez nápoje. Takisto sa nemusíte obávať toho, že nikdy nebudete cítiť smäd. Ľudské telo funguje ako dokonalý stroj, ktorý Vás upozorní na pitie vody skôr, než ste skutočne dehydrovaný. Vzhľadom na to, vieme, keď potrebujeme piť viac vody, pretože sme smädní, ale ako vieme, kedy máme dosť? Nadmerné pitie je v skutočnosti skutočným problémom a môže viesť k niečomu, čo sa nazýva intoxikácia vodou – alebo hyponatrémia – kde sú hladiny sodíka v krvnom obehu abnormálne nízke a môžu viesť k všetkému, od letargie a nevoľnosti až po záchvaty, kómu a dokonca smrť. Ale doteraz nikto nezistil, ako to telo reguluje, a či existuje reakcia, ktorá nám zabraňuje piť príliš veľa vody. Drvivá väčšina zdravých ľudí primerane uspokojuje svoje denné potreby hydratácie tým, že keď pociťuje smäd jednoducho sa napije.  Nemusíte však počítať poháre vody, pretože vaše telo Vás sleduje a vždy upozorní na potrebu vody!

Ak sa Vám článok páčil, môžete ho bezplatne zdieľať na svojom webe s uvedením spätného odkazu.

Zdielajte aj na sociálnych sieťach:

Blog

Novinky a aktuality

Používate zastaralý prehliadač. Môžete si ho aktualizovať na tejto stránke.